March 22, 2013

RDC (15)

So the parents came by the end of February, along with a ring...

Gelabah tak? Hopkosss gelabah wei...
Mak main tipu hehe siap2 buat air sume kan before dorg dtg pastu keje ahkak hanyalah tatang dulang bawak g ruang tamu, tuang air ketar2 kasik makcik pakcik menom hehehe terrrbaik!!!

Lunch...

Minum petang...

Tetamu pulang...

Pastu mak kasik cincinnye.
Ho hokkay, kite g beli same2 kan so tadek hal lah tu
Setel part merisik.

Later after kawen mak UA ckp he used to be so risau sebab ingatkan our family is high maintenance or so. Huh, mn der hihi...

Then going back to Kuantan with a ring.

And the job hunting started again :)
Sebabnya UA dah ckp condition dia is "TAKNAK KELUAR DARI KL" which I suppose dia taknak jauh dari mak dia. Yelah, anak lelaki kan tgjwb kat mak sampai akhirat.
So saya kenalah cari kerja kat KL nun... Instead dia pon setuju my condition: "OK, KITA DOK KL SAMPAI BEBILA TAPI TAKNAK SERUMAH DGN UR PARENTS." which by dat time mmg totally agreeable by UA la sbb dia ckp pompuan dok rmh mertua mmg susah.
Tak tau la mana dia tahu 'mmg susah' tu huhu mcm pernah jd pompuan yg ddk dgn mertua je tau!

Ingat tak sebelum tu saya ade terima job interview?
Waktu tu masih segar dlm ingatan (cewah) saya kena g  roadshow utk new enrollment.
Tghr dapat call, trus g klinik jumpa Dr. Liza.

Dr. Liza: Ok, kenapa today?
Saya: Heheee... Actually, saya tak sakit... Hehe
Dr.: Yes, you looks like one. So, anything I can help? *Senyum* -ni klinik panel tau hehe
Saya: Doktor, saya nak mc esok. Sebab saya kena g interview. Tapi saya xde alasan nak cuti.
Dr.: *ketawa* I see... Nak interview kat mana? Kenapa cari kerja lain?
Saya: Hurmmm saya akan kawen, insyaAllah. (Kompidan ko... AKAN KAWEN! muahahha) so kena la cari kerja yg dekat2 utk avoid long distance huhu
Dr.: Oh, ok... Good for you :)So, nak tulis sakit apa ni? Sakit mata, ok?
Saya: Bolehlah...
Dr.: Sakit mata takkan sehari je. Saya bagi 2 hari lah. Sembuh kot sakit mata 2 hari... *sambil tulis*
Saya: Ok. Thanks a lot!
Dr.: Eh, Rabu & Khamis. Awak org sini ke?
Saya: Lipis
Dr.: Ha, mc 3 hari la. Baik balik kampung. Student cuti kan? Tak yah la balik Kuantan.
Saya: *sengeh sampai telinga* angguk-angguk
Dr.: Ok, MC 3 hari. Saya doakan awak berjaya ye.
Saya: Terima kasih doktor atas pertolongan & doa :) Semoga jumpa lagi!

Ayat semoga jumpa lagi tu mmg takbleh blah sbb kompiden dpt keje KL hihi
Waktu lps interview tu la saya g beli cincin risik tu dgn UA
Lunch dulu kat kelab, pastu mak call (ai, cam tetau je ai detim, tau!) pastu ckp kat UA kalau nak merisik kena bawak cincin.
Layannn...

So setel... Tak lama pastu dalam seminggu dapat call dari company sama utk 2nd interview.
Selalunya kalau 2nd interview ni dia mmg dah terima kan... So layan...
Alhamdulillah... dapat keje..
Buhbye kuantan :)
Nanti dah x dapat deting kat TC dah huhu

0 precious comments:

Powered By Blogger
Daisypath Friendship tickers