May 10, 2011

RDC (11)

Mengerikan? Apakah?
Hurmmm... Seperdua terakhir dalam tahun 2009 was great. Tahun tu menghadiahkan diri sendiri sebuah Myvi sempena hari jadi. Alhamdulillah rezeki bertambah, peminat pon bertambah. Ahaks!
So once upon a time ade satu mamat telah jatuh cinta kepadaku lantas terus mengajakku berkahwin. (Muntoh la tapi ni real okeh! Ahkak pon muntoh! Haha) Abis camno? Huiiiii memang TAKNAK lah kan... Waktu tu lepas raya. Baru jumpa, tetiba ajak kawen. Kau dah kenapa? Saya (yg memahami perasaan kachewa pd ketika itu) pun menolaklah baik2. Tapi rupa2nya zaman ni mmg ramai lelaki tak reti bahasa, kan?! Dia paksa dowh! Masa tu ahkak memang runsing la tatau dah nak buat cane. Tapi tetap tamau bgtau mak. Maunye mak aku setuju sat g?! Hailah mintak simpang! Tak rela ai!
Mamat ni dah syiok sendiri dok plan2 nak tunang bila nak kawen bila bagai. Siap involved mak & family dia skali. Mmg tak lah, kannn! So 1 hari tu hati adelah sgt runsing lalu saya text tuan tunang (waktu tu blm tng lg!) Ingat lagi time tu sy tgh driving nak balik rumah dari Taman Budaya lepas tgk teater. November 2009...
X ingat sgt apa yang diceritakan cuma tanya2 khabar pastu sy bgtau dia ada org nak kawen dgn sy tapi sy tanak tanak tanak. Waktu tu saya bgtau pon sbb mcm runsing n xtau nk ckp kat sape. Xde niat pape pon. Cuma nak tny pendapat. Nak tau ape pendapat Izo? Ha, dia ckp camni... Ayat ni dia dah start ckp n ulang2 ckp kat saya setiap kali sy bgtau dia ade org nak ngorat saya tapi saya taknak.
"Cubalah bagi peluang... Kalau tak cuba, mana nak tau org sesuai ke tak dgn kita."
Sangat tak membantu, ok! Langsung tak! Sakit hati mak yg dh mmg sakit ni dgr dia ckp camtu. Bkn taknak bg peluang tapi dah mmg taknak. Cuba kalau Aasyraf Muslim ke kan, mmg nak la sesangat haha senang cite saye ni bukan la memilih sgt tapi org2 yang nak kat saye sume yang saye taknak. Eh, bkn memilih ke tu?! Haha... Tapi perasan tak, ayat Izo tu cam berunsurkan soalan tambahan 'takkan tunggu saya lagi, kot?!' Heheheh
So saya melalui hidup yang sukar. Sebulan hati ahkak ni sakit, uols! Mane taknye, dah org tu dok cite nanti mak saya nak itu lepastu mak saya nak ini. Ko pk mak ko je la. Hbs tu mak bapak aku ni? Ko pk ko nak kawen dgn anak beruang ke?! Seriously rasa cam gile veto mamat ni. Dah la nk kawen dgn saya xde bincang2 pon dgn sy, trus bgtau mak dia je. Memang tak lah kan!!!
Sampailah bulan doblaas. Mmg scary. mak dia dah sungguh2 suruh g beli cincin bagai. Nak meminang waktu krismas. Eeeeeewww mmg taknak lah kan. Tapi life goes on. G keje, balik keje, bersukaria dgn mama & mat dan rakan-rakan lain. Sampailah satu hari mama (kwn opis) ajak teman g PC Fair kat KLCC sbb nak beli PC. (Hbs ko pk nak g PC Fair yg sesak tu nak main funfair ke?!) Tapi mama request sorg kwn lelaki kalau boleh utk tlg proses angkut mengangkut. (Tp pastu sbnrnye kita beli ke x eh PC tu? Beli kan? Hehe) Masa tu tah camno terfikir nak ajak Izo lah kalau dia free so saya text.
Eeh, menjawab la pulak! Hehe so diskas2 n dia setuju la nak tolong. Lps tu cite lak sal personnel, ececeh! Sampai la ke bab yang ade org nak msk meminang waktu krismas nanti. Matik la!
"Saya rasa baik kita jgn berhubung dah." Ah, sudah! Baru je ckp nak tlg waktu g PC Fair nnt dah tetibe xnk kawan lak dah. Kau dah kenapa?!
"Apesal?"
"Nnt bakal suami awak marah!" MUNTOH! Sumpah nak muntah!
"Wei, org tanak la kat dia. Eeeee yerk!"
"Hbs tu ape awk nak sy buat?"
"Izo, sy bukan nak awak buat pape. Xpelah, sy redha kalau ni ms dpn sy. Sy cuma nak awak doakan sy selamat je."
Lepas tu dia x jwb msg saya dah. Saya pun teruskan laa buat soalan exam. Sampai la lame pastu (hari yg sama, 2/12/09) tetibe dpt msg, "Basripuzi Nuruladila Binti Hassan Basri, will you marry me?"
HambekKKkkkkk ko nak! Terus ahkak ketaq, uols! Nak mati tetibe dpt msg camtu. Trus msg rakan2 baik pastu reramai suro reply YES! Haha korg pk kawen ni mcm maen teng2 ke? Huhu mmg cuak pada ketika itu! Trus lari masuk bilik mama sambil sengeh2 bg mama baca msg izo. Mama suro ckp yes jugak sbb mama kate dia x penah tgk sy eksaited cam tu sekali selama ni. Oh my, ye ke?
Lepas tu, saya reply, "Yes!"
"Kalau betul, bgtau kat parents nnt syg dtg jumpa dorg." Gile kan dua ekor ni?! Mmg gile la camane aku nk bgtau mak?! Takut, weh! Sumpah tak pernah buat camni! Hahaha tau kau takut!
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

0 precious comments:

Powered By Blogger
Daisypath Friendship tickers